«پرواز قاصدک مهاجر» در خانه فرهنگ و هنر ملل قم

حسینی شاهترابی، گردآورنده کتاب «پرواز قاصدک مهاجر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره این کتاب، گفت: «پرواز قاصدک مهاجر» مجموعه خاطرات کودکان و نوجوانان افغانستانی مهاجر است که در نخستین دوره جشنواره هنری ادبی «شهرزاد» و «دنیا‌زاد»، به‌عنوان برگزیده و شایسته تقدیر شناخته شدند. در مجموع 21 خاطره در این کتاب جمع‌آوری شده و این خاطرات در سه گروه سنی ۷ تا ۱۱ سال، ۱۲ تا ۱۵ سال  و ۱۶ تا ۱۸ سال دسته‌بندی و ارائه شده است. 
 
این نویسنده افزود: برخی از این خاطره‌ها تجربه‌‌های خود کودکان و نوجوانان مهاجر و برخی، خاطره‌ یک دوست یا یکی از نزدیکان و اعضای خانواده آن‌ها است. شاید جالب‌ترین خاطره‌های کتاب دو نوشته باشد. یکی خاطره دانیال شریفی، ۱۴ ساله از یزد، با نام «سرزمین خورشید» که برگزیده‌ جشنواره شد؛ اما پیش از آنکه مراسم پایانی جشنواره برگزار شود به‌دلیل بیماری از دنیا رفت. دیگر خاطره هانیه مظفری 11 ساله از هرات افغانستان با عنوان «خانه خود آدم» که تجربه مهاجرت کوتاه‌مدت او به ایران را روایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایبنا؛ آیین رونمایی از کتاب «پرواز قاصدک مهاجر» با حضور محمد مولانا، مدیر انتشارات سروش مولونا، سید‌مرتضی حسینی شاهترابی، گردآورنده کتاب و دیگر اهالی فرهنگ و کتاب، در حاشیه نخستین جشنواره هنری ادبی شهرزاد در خانه فرهنگ و هنر ملل قم برگزار شد. «پرواز قاصدک مهاجر» با موضوع خاطرات کودکان و نوجوانان افغانستان از مهاجرت است که سید‌مرتضی حسینی شاهترابی آن را گردآوری و تنظیم کرده و انتشارات اندیشه مولانا به تازگی آن را روانه بازار نشر کرده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران